TACKSAM FÖR FINA HÄSTAR

Goddag! Precis ute ur duschen efter en svettig förmiddag i Hylletofta. Idag är en sån dag man är extra tacksam för sina hästar. När de känns fina och man sitter på deras ryggar med ett leende på läpparna! 
 
Freja var först ut. Hon var redan i stallet förvåndsvärt lugn och tillfreds med att gå in en sväng även att hon bara varit ute ett par timmar lite drygt. Så guldstjärna innan jag ens satt upp, haha. På banan var hon lugn från början och så fort hon fick lite tendens till att rinna iväg lite för fort så kunde jag lätt bromsa henne med hjälp av rösten. Härligt när hon är på det humöret. Hon är en häst som inte gillar variation, det vet vi. Så när jag rider henne och hon blir lite stressad eller "lite överallt och ingenstans" så går jag in på en stor volt och är kvar där tills hon känner sig mer än nöjd. Först då kan man börja göra något annat och då får man låta det momentet ta lite tid också. Men det fungerar och det är på den där volten femte varvet man får ut något av ridningen. Det är då hon börjar koncentrera sig för det är då hon känner sig trygg och vet hur hon ska göra! Vi var väldigt svettiga trots att vi inte red så himla länge. En dusch och ut i hagen. Nöjd! <3
 
Tore skulle också trimmas idag. Trodde han skulle kännas lite trött idag eftersom han gick konditionspass ute i skogen igår, men han var också väldigt fin! I galoppen bara njöt jag, vi fick äntligen till de där stora sprången utan att vi red fort. Lång och låg dessutom, så härligt! Hade verkligen velat ha bilder och film från den galoppen vi gjorde idag. Den vi strävar efter varje pass men inte alltid når. Tränade lite på den förvända galoppen på raka spår för att hålla det enkelt. Han förstår verkligen inte vittsen med det men han gör som jag säger till slut. Ett bad för min kille också men som dock inte är lika fin i kanten som stora vit så jag hann knappt fån in honom i hagen innan han låg ner och rullade sig. 
 
 
Måste ta nya bilder...
 
Nu ska jag till jobbet snart. Hoppas på en bra eftermiddag där också innan jag sticker till Klas ikväll. Ha en bra tisdag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0