FYRA GRABBAR GLADARE ÄN NÅGON ANNAN










Åkte ut rätt så tidigt till stallet och fixade innan Linnea kom med sin åring så vi skulle släppa ihop honom med de andra små på bete! Det gick superbra och Bill som kom ny till flocken tror jag är chef över allihop nu, utan protester. Så härligt när de sprang runt där och tog några tuggor gräs mellan varven<3

Efter det red jag Freja först som får stjärna! Vi försökte som vanligt att hålla oss på mattan och även lite förvänd galopp. Det gick väldigt bra. Hon börjar bli mycket stadigare nu! 

Sen var det Tores tur och han skötte sig bra oxå! Väldigt pigg men oxå lydig. Övade på ryggningen som faktiskt gick förvånadsvärt bra idag. Han har svårt att backa rakt än men det kommer längre fram. Förutom det så var det mycket tempoväxlingar, avbrott och även på honom förvänd. Han kan förvänd men han försöker verkligen visa på alla sätt hur han tycker det är fel och varför jag är dum i huvudet och kräver att han springer i fel, haha! Goding! Fin börjar han verkligen bli! 

Ikväll var vi och hämtade hem 5(!) boxar mamma har köpt. "Då måste vi ju bygga ut stallet om jag köper dom!" Världens bästa mamma <3  och pappa oxå, som går med på hennes påhitt! 

Det har hunnits med en del idag, så nu ska jag och Johan äta wok och kolla på TV innan läggdags. Hörs imorgon! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0