DYNGSUR OCH FINA VIT

Freja är jag verkligen nöjd med idag! Jag tänkte på det jag läste om från Dubbeldams clinic, att få henne lat. Svårare gjort än vad det låter, minst sagt! Jag red med lite längre tyglar än jag brukar och försökte få henne att söka sig så långt neråt vi klarar av just nu i alla gångarter. Det lyckades till slut riktigt bra! Hon verkade väldigt nöjd trots att det inte är så hon brukar ha det, haha. Jag behövde sällan ta i henne heller utan använde mig enbart av rösten och ledande tygeltag på volterna. Aldrig pratat så mycket under ett ridpass förut, haha. 
 
Sen fixade jag stallet, gav åringarna sin mat, kånkade vatten till alla hagar, putsade träns och sen red jag ut Tore i ösregnet med Jeffa. Sen åkte jag hem och tog en varm dusch, gud så kallt det är! Här gick vi och svettades förra veckan och nu är hösten här känns det som. Nu kan värmen gärna komma tillbaka. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0